Sommertrening

Nå som sommerferien starter blir det naturlig nok litt mindre «trøkk» på den offisielle treningsbiten. Det vil i midlertid bli en del som møter og gjennomfører treningene som normalt så det er bare å hive seg med!

Treningene nå i sommer er lagt opp som ressursøkter. På langintervallene tirsdagene kjøres det nå 12×3.30 med start hvert 5 minutt (dvs 1.30 pause). Det kjører vi for siste gang neste tirdag, deretter blir det 12×3.30 med 1 minutt pause. Ingen seriepause!

Kortintervallene kjøres som 20x1min, pause 15 sek og ingen seriepauser. Løp gjerne på gresset ved Texaslunden/Mosvannet. Varier gjerne litt på øktene etter lyst og overskudd, men ha kapasitetstrening i fokus, ikke formutløsende økter.

Langturene søndager er det også bare å avtale. Bruk gjerne FB-siden vår!

Fra midten av august starter vi oppkjøringen til Amsterdam. Da vil vi løpe mer lange intervaller, progressive økter lengre turer og tempoøkter. Da starter vi også opp med en langtursgruppe på søndagskvelden der det løpes en del saktere, rundt 6.15-tempo, men man deler seg jo gjerne litt opp i flere grupperinger underveis der folk finner «likesinnede». Noen av disse øktene vil bli spesielt tilpasset enten maraton eller halvmaraton.

Da gjenstår det bare å si GOD TRENINGSSOMMER!

 

Hilsen Trener`n

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere liker dette:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close