Rapport fra treningsleiren i Spania

Swagelok er merkevaren og distributøren heter SVAFAS eller Stavanger Valve and Fittings

SVAFAS er klubbens nyeste sponsor. Vi har nettopp signert en avtale som spesielt legger til rette for at GTI skal kunne bygge gode treningsmiljø også på ungdomssiden. Håvard Lalit Øglænd er vår krumtapp i så måte. Ikke bare at han sjarmerer oss i senk på alle klubbens fellestreninger, inne som ute – Håvard er bare sjef – fikser og styrer, en herlig ungdom å ha i sin midte.

 

Håvard har vært her flere ganger og lokalkjent som han var hjalp han til med å finne såvel treningsfaciliteter, de beste butikkene de beste restaurantene osv. Alt like i nabolaget. Også leiebil hadde vår hyggelige sponsor ordnet med, men med så kort aksjonsradius til arenaer nødvendig for oppholdet ble bilen mest til nytte når medbrakt baggasje skulle fylles opp med flere par mengdetreningssko, eller fristelser som bød seg frem fra de større varehus vi rakk å besøke

Men, så vil friidrettsfolket mene at nei her er jo ikke engang en løpebane. På vår vei så vi 2 friidrettsbaner i Gibraltar (1 times kjøring), det var en på rundt 700 meters høyde oppi fjellene i Ronda – her Spanias første klassiske tyrefekter arena ble bygget. Også på veien tilbake til Malaga passerte vi et anlegg med løpebaner, og stadion i Marbella hadde da det særpreg at utgang siste sving også var noe ujevn, men dette hadde ingen praktisk betydning ettersom vi måtte løpe i bane 4 for å løpe standard 400m runder, og her var banen grei nok, noe hard men i strålende sol er alt greitt

På ukas 13.økt fredag kveld tok vi oss ned til Motorveien hvor en 400m lang helt paddeflat rett frem gate nedover mot stranden ble helt utmerket alternativ for å gjøre ukas 4.tøffe økt – 8×300 i fart tilpasset 1min intervall pause.

Med 5 timers forsinket flyavgang nedover sist lørdag mistet vi akklimatiseringsøkta, men Norwegian var hyggelig nok til å tipse oss kvelden før, slik at vi slapp å stå opp kl 0430. Dermed står vi igjen med en uke med 14 økter inkl. lørdag kvelds recovery jog, og for noen i gruppa ble dette – som tidligere nevnt – 3 dobbel dose av hva kroppen er vant med

Således skal man vel ikke forvente all verdens resultater når vi om et par halvtimer gjør oss klar for KM innendørs hvor 2.dags øvelser starter kl 12, og hvor vi løper hhv 400 og 1500

 

%d bloggere liker dette:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close