Fellestrening og KM 25.juni

 

Hver uke tilbys friidrettsfolket stevner med variert øvelsesutvalg

Oppmann Tore har sendt epost info om aktuelle stevner innen sprintøvelsene samt øvelser aktuelle for veteraner

9.juni arrangeres årets 2.Skjalg stevne på Stavanger stadion

25.juni KM i friidrett (alle klasser) Sandnes stadion – løpsøvelser er 100, 400, 1500 og 1000m stafett. Tekniske øvelser er variert miks av øvelser ift aldersklasser.

 

KM i friidrett – litt mer

Øvelsesoppsett følger fast mønster som skifter med partall og oddetallsår. Iår er det for distanse folket kun mellomdistanse som KM øvelse ettersom 3000m hinder ikke samler deltakere og derved tatt ut. For klubbene og aktive er sesongens mesterskap selve utstillingsvinduet til friidretten. Om hensikten med å trene er å bli gode, så er det i disse stevnene det først og fremst er viktig å delta. Det er ikke plass til alle på en seierspall, men plasseringer i mesterskap vil alltid selvfølgelig være gjevere når alle er med. Det er grunn til å gi honnør til Sandnes ILs rutinerter stevnestab som nok en gang åpner for at aldersbestemte klasser, junior/senior samt veteranutøvere alle kan få møtes samme KM dag. Derved vil KM i friidrett være sesongens største friidretts konkurranse på hjemmebane. Friidrettskretsen og de arrangør klubber som påtar seg teknisk utfordrende arrangementsoppgaver gjør sitt ytterste for å tilrettelegge stevner slik at hele Rogalands friidrettsfamilie kan treffes på samme arena. Så kjære friidretts venner herved er oppfordringen gitt: denne helgen møtes vi alle på Sandnes stadion

Om vi greier få Camilla Herrem i finale heatet på 100m, eller at Thomas Pereira skifter fra mørkeblå i Viking til litt lettere blå som GTI løper på 1500, er nok ikke det mest selvfølgelige som skjer, men dere øvrige har neppe noen særlig gyldig grunn til å ikke stille i KM. Ellers, for dem som ikke har reist på ferie, så følger flere stevner bl.a.

 

5.juli er det kretsstevne på Sandnes stadion med 100/800/3000 som løpsøvelser

 

Fellestrening – Stavanger stadion

Med felles fremmøte tispunkt og fokus mens vi trener gir trening på bane etter program godt utbytte. Grundig oppvarming og bruk av piggsko er en forutsetning for å oppnå den raske fremgang som noen av GTI utøverne har oppnådd i løpet av kort tids trening. Det anbefales også å være opplagt når man kommer til trening. Med evt. tøff intervall trening eller ekstrem mengde trening dagen før, har det liten hensikt å delta på fellestrening.

Og, ettersom disponibel fritid er begrenset, samt at det er svært mange aktive samtidig på banen, anmodes alle å følge oppsatte treningstider. Disse er:

Tirsdag: kl 1600 (oppmøte) – kl 1610 start oppvarming – kl 1625 ferdig oppvarmet og start intervalltrening – kl 1655 nedjogg (15-20 minutter)

Torsdag: kl 1730 (oppmøte) – kl 1735 start oppvarming – kl 1800 intervalltrening – kl 1840 start nedjogg

Når trenere er forhindret å delta fra oppstart tidspunkt intervall arbeid, vil vi forsøke formidle dagsprogram via epost eller på hjemmesiden. GTI distribuerer ikke treningsprogram da disse er individuelt tilpasset den enkelte utøvers ambisjoner og mål med treningen

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close