Solastranden 1/2M: 11 dager igjen

Vi som stopper igjen etter løpet på Sola Strandhotell hvor det alltid brenner i resepsjonens peis, hvor det knirker i skipsgulvet på vei til herlig søndagsfrokost, er forlengst av kategorien løpere som har funnet ut at det viktigste er å delta

Og vi gleder oss over at stadig flere kommer etter, hvor dette å komme til start like før løpet begynner, og å pelle seg hjem lenge før premieutdelingen har startet, er det viktige, langt mer enn kanskje roe litt ned slå av en prat, før man løper mens man løper og enda mer etter løpet er ferdig 

Så hører vi noen si at vi blir møkka lei av å lese saker i avisen om ve og vel for de samme 11 på fotball laget, eller hun/han samme som alltid vinner alle løp. Eller nesten alle.

Hadde vi noen unike også litt lengre bak i rekkene? Jo, helt sikkert, og hva det for mange dreier seg om er å bare holde seg i god form og helst unngå å perse den motsatte veien. Vi skal ikke harselere med dem som eventuelt også har hatt for mye motvind slik at også dette kunne skje, men nedenfor liste opp tider på noen som inngår blant kandidatene til mulig størst fremgang på årets Solastranden halvmaraton lørdag 29.januar med påmelding fra kl 12 på Sola Strandhotell. Tider oppsatt er hva vi har funnet på resultatlister Solastranden siden vi første gang løp her i januar 2006….også da vindstille, men bare +1 

Åse Oliv Bjørge – 2.01.39

Egil Tjelta – 2.31.02

Stig Harald Tunheim – 2.01.42

Janne Eide Roalkvam – 1.57.05

Jon Corneliussen – 2.30.13

Leif Sivertsen – 2.05.25

Ingunn Bjelland – 2.08.16

Leif O. Svela – 1.53.26

Petter Danielsen – 2.10.33

Marta Østvold – 2.21.14

Bjarne Ogne – 2.01.44

Rickhard Robertson – 2.10.44

Randi Hope – 2.06.47

Steffen Pettersen 1.50.32

Line Madsen 1.56.45

Alf Håkon Haugland 2.06.45

Lene Erikson 1.59.32

Alf Morten Tveiten 1.58.55

 

Et par tips før løpet til slutt (mest ment for de helt uerfarne):

– Å forsøke å løpe en halvmaraton som trening mindre enn 2 uker før start, er neppe særlig smart, men lover du å løpe veldig sakte kan vi muligens anbefale 2 runder rundt Stokkavannet tidligst mulig etter du har lest denne saken

– Å trene veldig hardt eller altfor langt få dager før løpet, er rett og slett helt spinngale, fordi kroppen da er altfor sliten til å greie å løfte deg gjennom et halvmaraton løp hvor du fullfører med stil

– Så har vi sett på TV at publikummere utendørs – når det er flust med minusgrader – finner det moro å vise frem en feit overkropp uten klær på fotballkamp. Vi kjenner ikke til hvilken sportsdrikk som gjør slikt mulig, men vi synes slett ikke det er barskt å forsøke å løpe Solastranden halvmaraton i tilnærmet bar overkropp, uten hansker og uten lue. Vi har sett noen tilfeller, også på Sola, og fraråder alle sterkt å kle av seg så tidlig på dagen. Hvorfor det alltid føles så lett å løpe vinterstid, er fordi det går an å løpe i en tett løpertights men hvor hansker og lue eller pannebånd er obligatorisk.

Å kle seg for mye er også gale.

Lykke til!

 

 

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close