Ny 10km – andre nyheter

Våland – 4,8km (fakler langs løypa) – påmelding kjøkkenet «Gamlingens venner» kl 18 (1 time før start)

Salteskogstafetten – 6.etapper – 1000/700/1700/1000/700/400 alle vekslinger ved start/mål (GTI stiller med veteranlag, og seniorlag)

Solastranden halvmaraton – 67 fullf. iår grunnet dårlig vær – løypa tilbake til den rekordraske opprinnelige «rett-frem» trasé. Ved stille vintervær som idag anses løypa være 3-5min raskere enn 3 sjøers og Stav.Maraton

Orre mila 12.mars – en ny kontrollmålt helt flat 10km, lørdag 12.mars. Orre mila er erstatning for Ergavannet rundt som etter 30år er historie, pga. for dårlig oppslutning løpere. Påmelding/start samme sted v/Orrehallen

GTI innendørsstevne – fredag 10.desember kl 1900 – 200m og 1500m – Påmelding epost: einarsoendeland@hotmail.com

Sosialt 16.desember – etter premieutdeling kl 1925 og en rask dusj – møtes nye og gamle GTI medlememmer, langveisfarende gjester/andre interesserte til sosialt treff i sentrum. Kontakt Einar for nærmere info

Firenze helten Ragnar dukket opp på fellestreningen torsdag og gratulantene stod i kø for å høre Ragnars egen rapport om den fantastisk flotte løypa i Firenze, at han mot slutten løp fortere enn den Kenyanske fartsholder med pers 1.01 på halvmaraton, at han også slo i samløp en annen Kenyaner med 1.05 på halvmaraton. Igjen: vi er ustyrtelig imponert over Ragnars løp under ikke helt enkle løpsforhold

Ørjan (nesten) EM klar – Ørjan var også på trening, dessverre også Ørjan med virus i kroppen etter tøff trening i rått kjølig vær ved Solastranden. Men, smilet var på plass, så vi håper for Ørjans del at han etter en ukes «training camp» med hyggelige lagkompiser i Portugal påny blir kamplysten til å bidra til norsk EM medalje i lagkampen. Kjempe snadder at også råsterke Ahmed Muktar Adam fikk plass på laget.

Lagene til terreng EM i Portugal neste søndag er nå endelige. Se en større artikkel om EM på Norges Friidrettsforbunds nettside

Ved inngangen til desember måned er vi inne i perioden hvor det skal trenes mest mulig mengde. Det er ufarlig å trene 3 ganger daglig om man bare får med seg at all trening bryter ned kroppen, at man balanserer sitt treningsrepetoar slik at hviletreningen («Recovery jog»…bedre uttrykk) gis mer oppmerksomhet enn hvilken fart man holder på intervaller. GTI løp sist vinter 1000m intervaller med korte pauser, og hvor «gult kort» satt løst dersom fellestreningen mer lignet på «kappspringing» enn å løpe for å bli god. Langintervallene iår startet med 2000 metere de første 4 uker, så gikk vi over til 1600 metere, så følger 1200 metere osv. til vi utpå våren er ved 800 meterne, og hvor det blir tillatt å løpe fort. Tilsvarende har vi startet med 400 som kortintervaller, og vi er allerede nå i en fase hvor vi annenhver torsdag løper 200 metere. For å holde farten tilnærmet det riktige gis kun 25 sek pause. Treningen igår kunne egentlig vært foreviget av TV Vest. Mens Skjalgs mellomdistanse gruppe jenter ledet av Vigdis Holst løp sine 400 intervaller i bane 1,2 og 3, løp GTI jenter/gutter side om side i bane 4,5 og 6. Alle passe konsentrert, overhodet ingen rivaliserende sure miner. Selvfølgelig er det mulig at 2 friidrettsklubber trener samtidig ved samme bane. Her tror vi noen og hver kunne ha litt å tenke på

 

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere liker dette:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close